Dag 13: Key West vs. Miami Beach

Na een goede nachtrust gaan we lekker ontbijten in ons paradijselijke hotel. De ontbijtzaal is buiten, verborgen tussen het zwembad, de groene flora en aantal loslopende kippen. Wat een heerlijke ochtend!

Vandaag rijden we naar Miami Beach, onze eindbestemming van deze reis. Vanaf Miami International zullen we morgenmiddag naar huis vliegen. De vakantie zit er dus bijna op en we hebben unaniem besloten de dag zo lang mogelijk in Key West door te brengen. We weten dat we sowieso tijd te kort gaan komen om op Miami Beach alles te zien en we hebben het zó naar ons zin op Key West, we willen eigenlijk niet weg!

Na het ontbijt pakken we de auto weer in en gaan het centrum in. We willen de Conch Train Tour doen, een hop on hop off treintje die langs alle bezienswaardigheden op Key West gaat. Het is wederom heerlijk weer, zonnig en erg warm. We parkeren nabij Mallory Square en kopen onze kaartjes voor de train tour. We zijn net op tijd wordt ons verteld, want er is zojuist een cruiseschip aangemeerd dus het belooft een drukke dag op het eiland te worden. Terwijl we wachten tot het vertrek van onze trein lopen we nog een rond over Mallory Square. Hier is het, in tegenstelling tot de avond ervoor, nog erg rustig – uitgestorven zelfs – op het witte, drijvende flatgebouw wat aan de kade ligt na.

This slideshow requires JavaScript.

We staan op tijd in de rijd en kunnen vertrekken met de Conch Tour Train, waar inmiddels ook al veel van de Cruisers op zitten. De tour duurt zo’n anderhalf uur en onze chauffeuse vertelt geanimeerd over de historie en kenmerken van Key West en de Conch Republiek. Eenmaal het rondje gedaan, begint deze opnieuw alleen dan kun je uitstappen bij de diverse “hop on, hop off” punten om diverse bezienswaardigheden van dichtbij te bekijken. Zo ook het Southernmost Point, het meeste Zuidelijk Punt van de Verenigde Staten. Van hier ben je slechts 90 miles verwijderd van Cuba. Helaas hebben onze Cruisegangers dit ook al ontdekt, want ze staan keurig netjes in de rij te wachen tot ze aan beurt zijn om zelf op de foto te gaan met de grote boei. Helaas, wij besluiten dan alleen maar een foto te nemen vanuit de trein en het daarbij te laten. De tour leidt langs alle noemswaardige dingen op Key West, van het Ernest Hemingway House tot met het oudste schoolgebouw. De tourguide weet ook veel te vertellen over de bouwstijl en historie van het eiland. We hadden deze tour niet willen missen!

Foto 27-02-17 06 21 29

Hierna doen we nog even een drankje en dan moeten we er toch echt aan geloven. Het is ruim na 13u ‘s middags en we hebben nog een aardige rit voor de boeg naar Miami Beach. Dus nemen we afscheid van deze fantastische plek, met de ongelooflijke relaxte sfeer en zetten koers naar Miami Beach. Hier komen we tegen zessen aan en het valt vies tegen. Als we inchecken in het hotel merken we meteen een verandering. De mensen hier hebben haast, alles moet  vlug vlug vlug. We zijn alle vier in de war. Waar is die heerlijk relaxte sfeer van slechts een paar uur geleden gebleven? Waar hebben deze mensen last van? Hou toch op met dat gejaag, ga genieten mensen!

We droppen de spullen op de kamer en gaan in een Italiaans restaurant wat naast het hotel zit een hapje eten. Daarna lopen we nog een rondje over de boardwalks achter het hotel en dat was het voor vandaag. Een groter contrast had er niet kunnen zijn.